الشيخ شهاب فقي الكتاب

19.05.2016 | 12:51

1- عمكم الشيخ شهاب فقي الكتاب، خارج بعد الساعة خمسة، شافوه اتنين من التلامذه الابالسة، رموا له واحد بخمسة، وربطوه بفتلة، وكانوا بيضحكوا بها على كل بنت هبله، اول ما شاف الشلن الشيخ شهاب، قال ده احسن نت خميس عشرة من اولاد الكتاب، واقدر اتغدى به كفته على كباب.

2- الاولاد كانوا فاهمين ان الشيخ شهاب، يطاطي ياخد ام خمسه وياخد هدر من غير اتعاب، اتاريه راجل من الصنف اللي بيشربوا السجارة بالمقلوب ، ويستحيل يخيل عليه اي ملعوب، راح دايس على الشلن بالمركوب وعمل انه واقف، لاهو واخد باله ولا شايف.

3- الولدين، منتظرين ان الشيخ شهاب، ياخدله هدر من الطاق للباب، اتاريه مد ايده اللي فيها السيجارة، على فتلة الدوبارة، اتحرقت بصنعة لطافة، وداس على ام خمسة وحلف لازم يعمل بها صينية كنافة، وقال لو كانوا الاولاد قرود، انا الوالد وكبر ما فيهم مولود.

4- شويتين، والولدين، اتكربسوا، وال قدروش يتنفسوا، وراحوا واقعين، وطرابيشهم طاروا من غير بنزين، والشيخ شهاب، مشك الشلن وقال لهم اللي يعرف منكم علو الحساب، يجي يعمل حساب صينية المنافة تتكلف كام بحساب الهوانم، قالوا له نرد عليك يا استاذ في العدد القادم.


TAG: كرتون

منظمة تتهم "الادارة الذاتية" بارتكاب انتهاكات بحق معتقليها .. وواشنطن تعلق

اتهمت منظمة "العفو الدولية" الادارة الذاتية لشمال وشرقي سوريا، بارتكاب انتهاكات بحق المدنيين المعتقلين في السجون التابعة لها، بالمناطق الخاضعة تحت سيطرتها، فيما علقت الخارجية الامريكية على ذلك، مشيرة الى انها ستعمل على مراجعة هذه التقارير.